четвртак, 27. фебруар 2014.

PROMOTERKE

Шта ће да извози тај Београд на води? Ништа, је ли? А шта ће да производи? Исто – ништа? Па како ће онда да извуче Србију из кризе?
Није обичај да „Политика” препричава карикатуре из „Блица” – али стварно не могу да одолим: на слици салон аутомобила, у салону вееелика, црна шасија и две лепотице – промоторке у црвеним мини хаљинама. Једна стоји скроз напред, поред „Мерцедесовог” знака, док је она друга села на шасију и смеши се у камере. Да ствар буде гора, обе имају наочаре и нису ни лепе, а ко боље погледа, препознаће у оној што стоји српског ППВ-а, а у оној што седи на „Мерцедесовој” шасији – његовог верног председника скупштине.
 
А баш су такав утисак и оставили, ево како је било. Најпре се огласио први потпредседник владе:„Чуо сам да су неки рекли да ’Мерцедес’ никад неће доћи у Србију. ’Бош’ је већ отворио фабрику у Пећинцима а за мање од месец дана први српски ’мерцедес’ ће се појавити на нашим улицама”, рекао је Вучић, пре десет дана, у обраћању полазницима Лондонске комерцијалне школе.
Да би се неколико дана касније огласили ти – „неки”, то јест тај „неко”, то јест – министар Радуловић, који је, по законима ове земље, још увек министар у оставци, али који се толико замерио свима у влади да су га у међувремену отерали из кабинета и уместо њега поставили – другог министра у оставци! Што је стварно као да је Нушић писао, дивно и незаборавно, али нас одвлачи од теме. Елем, онај прави министар у оставци, то јест, онај који се усудио да каже како „Мерцедес” никад неће доћи у Србију, одао је српској јавности да су инкриминисану изјаву у ствари дали – Немци! Који су, како каже Радуловић, лично ППВ-у, пред немачким амбасадором и још неким људима јасно рекли како немају намеру ни у шта у Србији да инвестирају. И још је Радуловић рекао како су ти Немци пристали једино на то да нам продају неке своје шасије старије генерације, које би онда „Икарбус” надоградио и тако направио будуће београдске аутобусе који ће носити „Мерцедесов” знак!
 
Одани Вучићев партијски друг и председник Народне скупштине оштро се оградио од свега што је Радуловић рекао – за шта је као награду добио почасно место и дивну црвену хаљиницу на поменутој Сомборчевој карикатури из „Блица”.
Само, није ту био крај. Још је Радуловић тајни одавао, па су сад пуне руке посла напредњацима да све то некако демантују. Ево како то изгледа. „Упитан да прокоментарише тврдње бившег министра Радуловића да су из његовог (Вучићевог) кабинета стизали налози директорки Фонда за развој да скида блокаде са рачуна тајкунских фирми, Вучић је рекао да је у међувремену проверио и да су у питању предмети Горана Перчевића и Жунића, ’чувених напредњака’.”После чега се наше дириговано независно новинарство потпуно скинуло са ове теме. Неће одатле произаћи никаква нова афера, рецимо, некаква „афера кабинет“, и зашто би? Ни за шта та директорка, која је скидала блокаде са тајкунских рачуна, неће одговарати. Нити ће се икад сазнати ко је тај „неко“ из Вучићевог кабинета, који је директорки давао овакве скандалозне налоге.
Свима ће у овом коруптивном ланцу наше независно правосуђе прогледати кроз прсте – а како би и могло другачије, сада, када знају да Перчевић и Жунић – нису напредњаци?
 
Што све више није ни битно, живот иде даље, сада се промовише нова тема – Београд на води! Само, сад су кренули оштро. Послушајте ово: „Ја апсолутно верујем да овај пројекат извлачи Београд и Србију из кризе и нико нема право да овај пројекат доводи у питање”, рекао је српски министар саобраћаја. И сад не знам како да доведем пројекат у питање, кад немам права то да радим – власт је забранила!
И због тога нећу да упитам – шта ће да извози тај Београд на води? Ништа, је ли? А шта ће да производи? Исто – ништа? Па како ће онда да извуче Србију из кризе? Тапкаћемо улазнице за највећи торањ у окружењу? Продаваћемо увозне патике у „највећем шопинг-молу у региону“? Или ћемо за надницу да сечемо струју по сплавовима, не би ли будући станари Београда на води могли oкa да склопе од буке која долази са реке?
Сад ће ми сви рећи, па немој тако, барем ће процветати грађевинска оператива, није ни то мала ствар. Велимир Илић говори о двадесет хиљада радника које ће упослити тај Београд на води, а онда објашњава како је дошао до тог броја. На Коридору 11, каже,сада ради 5.000 путара, а Београд на води ће упослити четири пута више, дакле, 20.000 радника. И кад човек мало размисли, увериће се и сам – пет пута четири јесте двадесет, факат. Промоција може да почне.

Нема коментара:

Постави коментар