
KUALA LUMPUR - Malezijske vlasti su danas opovrgle izveštaj američkog lista "Vol strit džornal" da je malezijski avion leteo oko četiri sata posle poslednjeg kontakta sa kontrolom let i naveli da se na kineskim fotografijama ne nalazi snamak olupine aviona.
"Izveštaji nisu tačni", izjavio je novinarima malezijski ministar saobraćaja Hišamudin Husein i dodao da su satelitske fotografija objavljene "greškom i ne porikazuju nikakvu olupinu", preneo je AFP.
Američki list Vol strit džurnal objavio je da istraga sumnja da je malezijski avion leteo oko četiri sata posle poslednjeg kontakta sa kontrolom leta, na osnovu podataka motora aviona koji se "automatski zapisuju i prenose do zemlje avio-hangara za održavanja letilica, kao deo rutinskog programa održavanja".
Izveštaj američki istražitelja uključenih u istragu gde je nestao avion sa leta od Kuala Lumpura do Pekinda pre šest dana, pokrenuo je pitanja zašto bi Boing 777 leteo bez kontakta sa kontrolom leta i da je bilo bilo koga u kontroli leta u to vreme, da li je pilot ili neko drugi u letilici "namerno" onemogućio radio vezu iz kokpita da bi izbegao otkrivanje, a zatim preusmerio letilicu, prenosi agencija AFP.
Istraga avijacije i nacionalne bezbednosti veruju da je avion leteo ukupno pet sati, na osnovu podataka preuzetih i poslatih automatski na zemlju iz Boing 777, kao "deo rutinskog održavanja i praćenja programa rada motora", navodi Vol strit džurnal.
Monitoring sistem motora u kokpitu aviona koje ostavlja proizvođač - kompanija "Rols-Rojs" periodično šalje nizove podataka o stanju motora, operacijama i pokretima aviona održavanju na terenu.
"Nastavljamo da pratimo situaciju i nudimo Malazijan Erlajnsu našu podršku", rekao je predstavnik Rols-Rojs bez davanje više komentara, navodi Vol strit džurnal.
Šest dana posle misterioznog nestanka koji je izazvao masovnu međunarodnu potragu vazduha i vode, do sada nije dala nikakve rezultate i izgleda da se istraga proširuje u obimu, naveo je američki list.
Avioni pretražuju oblast gde je kineski sateliti primetio moguće ostatke nestalog malezijskog putničkog aviona, ali nisu našli bilo kakve tragove olupine, naveli su danas zvaničnici u Kuala Lumpuru.
Kineska državna Uprava za nauku, tehnologiju i industriju za narodnu odbranu saopštila je da su satelitski snimci pokazali "tri osumnjičena plutajuća objekta" koji je opisali kao moguće mesta nesreće.
Snimci su napravljeni u 11 časova 9. marta, dan nakon što je avion nestao, u vodama između Malezije i južnog Vijetnama, blizu mesta gde je izgubljen poslednji kontakt sa kontrolom leta, navodi američka televizija CNN.
Avion vijetnamskog Nacionalnog komiteta za pretragu i spasavanje izveo je jutros let u oblasti identifikovane kineskim satelitom, rekao je Doan Lu Van, koordinator za Uprave međunarodne poslove uprave civilnog vazduhoplovstva i dodao da će poslati još jednu izviđačku misiju tokom popodneva na istu lokaciju.
I avioni malezijske vojske nisu danas ništa našli na mestu gde je satelit ukazao na moguću olupinu nestalog aviona, potvrdio je direkstor malezijske civilne avijacije Azharudin Abdul Rahman novinarima u Kuala Lumpuru.
"Izveštaji nisu tačni", izjavio je novinarima malezijski ministar saobraćaja Hišamudin Husein i dodao da su satelitske fotografija objavljene "greškom i ne porikazuju nikakvu olupinu", preneo je AFP.
Američki list Vol strit džurnal objavio je da istraga sumnja da je malezijski avion leteo oko četiri sata posle poslednjeg kontakta sa kontrolom leta, na osnovu podataka motora aviona koji se "automatski zapisuju i prenose do zemlje avio-hangara za održavanja letilica, kao deo rutinskog programa održavanja".
Izveštaj američki istražitelja uključenih u istragu gde je nestao avion sa leta od Kuala Lumpura do Pekinda pre šest dana, pokrenuo je pitanja zašto bi Boing 777 leteo bez kontakta sa kontrolom leta i da je bilo bilo koga u kontroli leta u to vreme, da li je pilot ili neko drugi u letilici "namerno" onemogućio radio vezu iz kokpita da bi izbegao otkrivanje, a zatim preusmerio letilicu, prenosi agencija AFP.
Monitoring sistem motora u kokpitu aviona koje ostavlja proizvođač - kompanija "Rols-Rojs" periodično šalje nizove podataka o stanju motora, operacijama i pokretima aviona održavanju na terenu.
"Nastavljamo da pratimo situaciju i nudimo Malazijan Erlajnsu našu podršku", rekao je predstavnik Rols-Rojs bez davanje više komentara, navodi Vol strit džurnal.
Šest dana posle misterioznog nestanka koji je izazvao masovnu međunarodnu potragu vazduha i vode, do sada nije dala nikakve rezultate i izgleda da se istraga proširuje u obimu, naveo je američki list.
Avioni pretražuju oblast gde je kineski sateliti primetio moguće ostatke nestalog malezijskog putničkog aviona, ali nisu našli bilo kakve tragove olupine, naveli su danas zvaničnici u Kuala Lumpuru.
Kineska državna Uprava za nauku, tehnologiju i industriju za narodnu odbranu saopštila je da su satelitski snimci pokazali "tri osumnjičena plutajuća objekta" koji je opisali kao moguće mesta nesreće.
Snimci su napravljeni u 11 časova 9. marta, dan nakon što je avion nestao, u vodama između Malezije i južnog Vijetnama, blizu mesta gde je izgubljen poslednji kontakt sa kontrolom leta, navodi američka televizija CNN.

I avioni malezijske vojske nisu danas ništa našli na mestu gde je satelit ukazao na moguću olupinu nestalog aviona, potvrdio je direkstor malezijske civilne avijacije Azharudin Abdul Rahman novinarima u Kuala Lumpuru.
Amerikanci ranije upozorili da avion može da se raspadne u vazduhu
Američka agencija za vazduhoplovni saobraćaj upozorila je pre šest meseci da avioni tipa Boing poput onog malezijske kompanije koji je nestao na letu od Kuala Lumpura do Pekinga pre šest dana, mogu imati eventualne nedostatke koji mogu izazvati gubitak pritiska u avionu što može izazvati raspad letelice u vazduhu.
Dok se traga za nestalim avionom, u javnost su dospele informacije da su američke vazduhoplovne vlasti (FAA) naložile avio-kompanijama da poprave potencijalni defekt na avionu Boing 777 koji izaziva eventualno pucanje trupa ili nagli gubitak pritiska.
U svojevrsnoj direktivi FAA od 18. septembra prošle godine, avio-kompanijama se daje rok da do 9. aprila "otkriju i poprave nedostatke koji mogu izazvati pucanje trupa ili koroziju, jer bi neotklanjanje kvara moglo da dovede avion u rizik od nagle dekompresije i gubitka strukturalnog integriteta letelice", piše "Dejli mejl".
Nakon što je jedna aviokompanija prijavila da su na jednom avionu starom 14 godina primećena slična oštećenja, pregledano je još 42 aviona starosti od šest do 16 godina i na njima utvrđeno da je na nekim mestima došlo do korozije.
Direktiva federalnih vazduhoplovnih vlasti odnosila se na modele Boinga 777, a ne na Boing 777-200ER što je zapravo model nestalog malezijskog aviona.
Eksperti spekulišu da bi eventualni kvar letelice mogao da bude uzrok nestanka malezijskog aviona u subotu sa 239 ljudi.
Analitičari navode da je eventualni gubitak pritiska u avionu mogao da izazove gubitak orijentacije pilota i skretanje sa kursa i tako dovede do konfuzije o tome gde se avion nalazi.
Нема коментара:
Постави коментар