четвртак, 13. март 2014.

Moguć uzrok nestanka malezijskog aviona pucanje trupa u vazduhu

Savezna administracija za avionski saobraćaj SAD (FAA) pre šest meseci je upozorila da Avioni tipa “Boing 777”, kakav je i nestali malezijski avion sa leta MH370, imaju potencijalo fatalan nedostatak, koji može da dovede do “nagle dekompresije” tj. gubitka pritiska u avionu, pa čak i do pucanja i loma trupa aviona u vazduhu. Zbog toga su svi koji ovakve avione koriste piozvani da ”otkriju i otklone pukotine i koroziju na trupu aviona”.
Avion "Boing 777" , "Malezija erlajnza"
Ovo upozorenje, koje je objavljeno još pe šest meseci, pažnju javnosti je privuklo tek sada, u sred bezuspešne potrage i sve brojnijih nagađanja o misterioznom nestanku aviona.
Analitičari sumnjaju da je nagli gubitak pritisak mogao da dezorijentiše pilote i učini da avion izgubi pravac
U “Direktivi o osposobljenosti za let”, izdatoj 18 septembra prošle godine, FAA svim avio-kompanijama nalaže da do 09. aprila ove godine obavezno “utvrde i otklone eventualne pukotine, naprsnuća i koroziju u oblozi trupa aviona, ispod antene za komunikaciju, jer bi propust da se to učini mogao dovesti do “nagle dekompresije i gubitka strukturnog integriteta” (tj. pucanja ili raspada) aviona.
 
Boing je saopštio danas da nestali Boing 777 nije ispitivan zbog mogućih pukotina na trupu. Njhov portparol je naglasio da ne postoje indikacije da bi ovaj potencijalni kvar imao veze sa nesrećom.
Nakon toga, prijavljneno je da je u jednom avionu, starom 14 godina i sa oko 14.000 letova, pronađena pukotina od desetak cm ispod SATCOM adapterske ploče antene, dok je na 42 druga pregledana aviona, stara imeđu 6 i 16 godina “nađeno nešto koorzije, ali ne i pukotine”.
Upozorenje se, doduše, prvobitno odnosilo na model “boing 777”,a ne na seriju “Boing 777-200”, kakav je nestali avion - “Boing”, naime, tvrdi da ove dve varijante aviona iamju različite antene. Kasnije je, međutim, prošireno i na serije B777-200. -200LR, -3000. 300ER i 777F, pošto ime je “konstrukcija u osnovi ista”.

 
S obzirom na to, sinoć su mogla da se čuju razmišljanja stručnjaka da je do katasrtrofe aviona “Malezija erlajnza” moglo doći zato što nije blagovreno otklonjen ovakav nedostatak na trupu. Analitičari nagoveštavaju da je moguće da su piloti postali dezorijentisani ukoliko je avion naglo izgubio pritisak, što ih je eventualno navelo da skrenu sa kursa i dovelo do sadašnje pometnje u potrazi za avionom.

Нема коментара:

Постави коментар